hentai movies
fuck a milf
mobile gay porn

Publiczne Przedszkole  w Żelechowie przystąpiło do realizacji projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego pt."Mały odkrywca w Przedszkolu", oraz ?Przedszkolak w świecie sztuki ludowej".

Pierwszy projekt skierowany jest do dzieci młodszych, bierze w nim udział 75 dzieci  z grup 3-4-latków.  Jego celem jest zwiększenie u dzieci wiedzy ogólnej o świecie poprzez rozbudzenie pasji do nauki i zdobywania doświadczeń. Program ten wykorzystuje niezwykły potencjał intelektualny dzieci, które podczas zabaw i doświadczeń rozwijają inteligencję poznawczą i emocjonalną, wzmacniają koncentrację i pamięć. Do programu włączeni są też Rodzice, którzy mają za zadanie utrwalać słownictwo poznane podczas zajęć w przedszkolu poprzez prowadzenie z dziećmi  gier  memo, bingo, literabble. Forma tych gier i zabaw sprawia, że dzieci nie podejrzewają nawet, że uczą się czytać!

Projekt  ?Przedszkolak w świecie sztuki ludowej"obejmuje 70 dzieci  5-6-letnich.  Ma na celu zmniejszenie dysproporcji w osiągnięciach edukacyjnych dzieci poprzez umożliwienie dzieciom obcowania ze sztuką ludową, poznawanie tradycji regionu i kultury ludowej, kształtowanie postawy działania na rzecz środowiska lokalnego, oraz stworzenie możliwości rozwoju talentów artystycznych dzieci.

Mamy nadzieję, że wdrożenie tych projektów pozwoli na lepszą realizację założeń programowych przedszkola, a naszym wychowankom dostarczy wielu pozytywnych wrażeń.

K.Dębek

Hodujemy rośliny

W ramach projektu Mały Odkrywca - Zaczarowany Zajączek realizowanego w młodszych grupach w Publicznym Przedszkolu w Żelechowie dzieci miały ostatnio okazję samodzielnie hodować rośliny. Wszystko po to aby utrwalić sobie wiedzę z zajęć, na których dowiedziały się czego rośliny potrzebują do życia. Dzieci same sadziły małe cebulki na szczypiorek i siały rzeżuchę. Potem jednym roślinom dostarczały tego co potrzebne aby rosnąć ? światła i wody. Z kolei inne nasiona miały kiełkować bez dostępu światła i bez podlewania. Dzieci były bardzo podekscytowane doświadczeniem i codziennie sprawdzały jak rośliny rosną. Jak można się łatwo domyśleć tylko w przypadku pierwszych nastąpił wzrost.

 

Odparowywanie i skraplanie wody

Na innych zajęciach przedszkolaki poznały nowe dla nich zjawisko odparowywania wody. Podczas eksperymentu zauważyły, iż woda którą się podgrzeje paruje, a kiedy doprowadzimy do jej wrzenia to parowanie wzrasta. Następnie został przeprowadzony kolejny eksperyment, podczas którego wodę w łyżeczce podgrzano nad płomieniem świecy. Nad łyżeczką umieszczono lusterko, tak aby parująca z łyżeczki woda skraplała się na nie. Na tym przykładzie dzieci zrozumiały jak tworzą się chmury i skąd bierze się woda, która spada na ziemię w postaci deszczu. Dzieci chciały asystować podczas eksperymentu i były nim bardzo zainteresowane.

 

Puszczanie ?zajączków?

 

Bardzo ciekawe okazały się zajęcia, na których dzieci mogły same ?odbijać? światło, używając do tego wskaźników laserowych, latarek i lusterek. Dzieci puszczały ?zajączki? na ścianie, co uświadomiło im zjawisko odbijania się światła od lustra i tego że dzięki lustrom możemy kierować światło tam, gdzie chcemy. Zabawa z lusterkami bardzo się dzieciom spodobała, dlatego też trwała bardzo długo.

 

Budowa kwiatu

Cechą charakterystyczną projektu Mały Odkrywca - Zaczarowany Zajączek jest możliwość samodzielnego przeprowadzania eksperymentów przez dzieci, co pozwala im szybciej i prościej przyswoić wiedzę. Stąd też kiedy na jednych z zajęć dzieci poznawały budowę kwiatu, miały możliwość poznać ją na żywych ich okazach. Przedszkolaki samodzielnie rozchylały płatki aby zobaczyć pręciki i słupek. Mogły także pozbawić kwiat części płatków aby dokładniej zobaczyć jak jest zbudowany. Wszystkie dzieci chciały z bliska zobaczyć poszczególne elementy budowy kwiatu. Po takiej ?żywej? lekcji nie miały problemów z samodzielnym narysowaniem kwiatu i wyszczególnieniem w nim słupka i pręcików.

 

Uczymy się czytać

W ramach projektu dzieci uczą się czytać przez zabawę. Na każdych zajęciach utrwalają poznane wcześniej wyrazy i poznają nowe. Przedszkolaki poznają wyrazy ?globalnie?, nie uczą się poszczególnych liter, z których się one składają. W tym celu wyrazy są powieszone w sali aby dzieci obcowały z nimi na co dzień. Poza tym dzieci uczestniczą w wielu zabawach z użyciem wyrazów. Wszystkie bardzo je lubią i chętnie biorą w nich udział. Najbardziej podoba im się zabawa z plastronami, kiedy zawieszają sobie poszczególne wyrazy na szyję. Zamieniają się wtedy w to, co te wyrazy oznaczają, np. w ptaka, pszczółkę czy kwiatek. Dzieci utrwalają poznane słowa również poprzez wykonywane prace plastyczne, tzn. wyklejają słowa plasteliną na kartkach. Dzięki temu rozwijają sprawność motoryczną rąk i koordynację wzrokowo-ruchową. Jest to doskonałe ćwiczenie przygotowujące dzieci do przyszłej nauki pisania. Choć na początku sprawiało ono spore trudności niektórym przedszkolakom, to teraz śmiało można powiedzieć, że wykonują je z ochotą i zaangażowaniem, a odwzorowywanie kształtów liter daje im dużo satysfakcji. Kolejną zabawą mającą wprowadzić dzieci w świat czytania jest czytanie książeczek. Dzięki książeczkom poznane wcześniej wyrazy dzieci uczą się łączyć w zdania. Chętnie obserwują czytanie książeczek przez swoich kolegów i pomagają sobie nawzajem w czytaniu. Dodatkowej atrakcyjności tej formie nauki dodaje fakt, iż przez cały czas towarzyszą im misie, które nie tylko wytrwale słuchają czytanych przez dzieci książeczek, ale także można je w razie potrzeby przytulić.

 

Jak rośliny piją?

Na jednych z zajęć w ramach projektu dzieci dowiedziały się jak rośliny ?piją? czyli pobierają wodę z gleby. Dzięki ciekawemu doświadczeniu zmogły zobaczyć tkankę przewodzącą w łodydze, która umożliwia jej transportowanie wody z korzenia do wyższych partii rośliny. Dzieci umieściły łodygi selera naciowego w wodzie zabarwionej na niebiesko. Po pewnym czasie zauważyły jak woda wnika w naczynia przewodzące, ponieważ na łodygach selera widać było niebieskie żyłki. Dzięki szkłom powiększającym dzieci dokładniej zaobserwowały to zjawisko. Wszystkim bardzo podobała się praca z lupami i dzieci z niecierpliwością czekały na swoją kolej, aby móc obejrzeć roślinę w powiększeniu. Zajęcia okazały się bardzo ciekawe i każdy przedszkolak brał w nich aktywny udział, stąd zdobyta na nich wiedza na pewno na długo pozostanie w ich pamięci.